Voor begeleiding op maat wordt de SLIM-methode gehanteerd.
Het doel is om stapsgewijs de onderliggende oorzaken van leeruitdagingen te identificeren. Vervolgens passen we de aanpak zo aan dat de verdere ontwikkeling van het kind optimaal kan verlopen. In sommige gevallen, zoals bij dyslexie, kunnen we de oorzaak niet wegnemen, maar we zorgen er wel voor dat het geen belemmering meer vormt voor de rest van het leerproces. Zo helpen we elk kind het niveau te bereiken dat past bij zijn of haar intelligentie en interesses.
Wanneer een kind wordt aangemeld waarbij er sprake is van een leerachterstand, gaan we eerst onderzoeken wat de oorzaak is van de achterstand. Hierbij valt te denken aan:>/p>
Elk kind krijgt een leerplan waarin de volgende zaken worden besproken:
Door de kleinschaligheid wordt het individuele karakter vormgegeven. Bovendien heeft elke leerling een programma op maat. Door het kleinschalige karakter heb je toch nog de voordelen van een klein groepje
Om de 12 effectieve weken vindt er een meting plaats. De metingen worden op de volgende manieren uitgevoerd:
De leerkrachten zijn allemaal ervaren leerkrachten met minimaal 10 jaar ervaring in het basisonderwijs en een Master SEN op het gebied van lezen, rekenen en/of spelling. Deze leerkrachten hebben diverse taken: lesgeven, diagnosticeren, het bespreken van leerlingen, de expertise verbeteren en feedback aan collega’s geven.